Vig trots nostyngd
Så länge man
är inne i ett flyt fungerar Alfa 159 överraskande bra i A-sprinten. Även när man bromsandes forcerar ett par portar på väg in i ett tätare parti är den riktigt bra och följsam. Det enda problemet uppstår när man behöver öka farten och samtidigt hålla spåret. Då understyr naturligtvis den framjulsdrivna Alfan en hel del. Det går att råda lite bot på problemet med antispinnsystemet som bromsar upp det spinnande hjulet och därmed fungerar som en differentialbroms. Däremot lägger det sig även i de gånger man fått upp ångan ordentligt och tar ner bilen på jorden lite för tidigt. Totalt sett tjänar man på att ha systemet urkopplat i A-sprinten och vara känslig med gasen.
Porsche 911 kräver stor
insats av föraren för att gå fort. Man kan utnyttja pendlingar och gasuppsläpp för att maximera hastigheten genom a-sprinten. Om man tappar rytmen är det däremot en del jobb att återfå den i 911.
Mazda MX-5
har vi tyvärr inte kunnat köra i A-sprint.