Bild
Nästa artikelVolvo tänker om
Publicerad 11 januari 2008
Nyheter
För att vända en negativ trend ska Volvo tänka nytt. Även om det inte blir en helomvändning, blir målgruppen drastiskt förändrad.
"Det nya Volvo" kommer bli allt mer inriktat på mångsidiga fordon. Tillverkarens sedanmodeller väntas bli allt färre. Designförslag för V och XC-versionerna, Volvos bästsäljare, finns redan färdiga.
Först ut på planeringsbordet är V30. En femdörrars hatchback (halvkombi), inspirerad av Audi A3 Sportback. Målgruppen: yngre och aktiverade föräldrar.
En förhöjd XC-version av V30 väntas komma med fyrhjulsdrift och förhöjd markfrigång.
Trots tidigare försäljningsnedgångar är Volvos försäljningsmål fortfarande på 600 000 enheter per år. Hittills har de kunnat leverera omkring 440 000 bilar.
Ursäkta röran, modernisering pågår.
Först ut på planeringsbordet är V30. En femdörrars hatchback (halvkombi), inspirerad av Audi A3 Sportback. Målgruppen: yngre och aktiverade föräldrar.
En förhöjd XC-version av V30 väntas komma med fyrhjulsdrift och förhöjd markfrigång.
Trots tidigare försäljningsnedgångar är Volvos försäljningsmål fortfarande på 600 000 enheter per år. Hittills har de kunnat leverera omkring 440 000 bilar.
Ursäkta röran, modernisering pågår.