Korrigerad understyrning
Med ett gasuppsläpp
runt varje kon tar Alfa Romeo 159 precis det spår man vill. Det går även i jämn fart men då får man acceptera att det är understyrningen som sätter gränsen för framfarten. Båda metoderna resulterar i samma hastighet genom slalomtestet men gasuppsläppen är mer belönande då bilen är i balans. Bilens reaktioner när man vill ändra riktning är mycket bra för en familjebil, snabbt och lätt över till andra sidan i lätt, slutgiltig understyrning.
Porsche 911 håller sitt rekord
i den raka slalombanan. Lättkontrollerad även när sladden är ett faktum. Däckens grepp och den utsökta balansen ger Carrera övertaget.
Tyvärr är Miata lite
för neutral för sitt eget bästa. I slalomen vill bakvagnen gärna ge sig ut i egna spår. Problemen är jämn fart eller gasuppsläpp. Med lite gas fungerar allt perfekt, men då ökar farten hela tiden vilket ställer till det i slutet av banan.