Automobil 8.11 – I butik nu!
I Automobil 8.11 tar sig två Mercedes SLK genom konbanan på Lunda flygfält. Hur det gick kan du läsa om i A-test. En fyrtio år gammal nyrenoverad Ford GT 40 roadster dammas av ytterligare med några varv på bana. Fisker Karma är hybriden skapad för att Leonardo di Caprio ska slippa ta Prius till Oscarsgalan.
PROV Fisker Karma
Med paneler från skogsbränder är miljöprofilen tydlig: Fisker Karma tar klimathotet på allvar och försöker mota det med hjälp av 1330 Nm.
Automobil Classic Car Show bjöd på många pärlor. Vi tittar närmare på tre klädda i grönt: Alpina från åttiotalet, som BMW fast bättre.
Ska höstsolen mötas i en strikt och stram BMW 650i eller lockar hodrodcabben Maserati GranCabrio mer? Joakim Dyredand har vänt ut och in på båda bilarna åt dig och sitter inne med alla svar.
Efter tretton år i produktion var New Beetle inte särskilt new längre. Efterträdaren ser betydligt tuffare ut och är dessutom kuligare att köra.
Förfining tycks ha varit ledordet när BMW förnyade sin minsting. Komfort samsas med klass i stora lass, men särskilt spännande blir det aldrig.
Den ena har fyrcylindrig turbomotor, den andra en nästan dubbelt så stor, icke överladdad V6-motor. Möt SLK 200 och SLK 350. Calle Carlquist har spenderat sina nätter i båda och redogör för likheter och skillnader.
BMW 6-serie har äntligen fått ett riktigt tak och en motor som inte är så slösaktig med såsen. Chefredaktör Carlquist har vänt ut och in på nykomlingen.
Med den monsterstarka motorn från BMW M3 blev BMW Z4 M en riktig rökare. Samtidigt får den hård konkurrens av lillebror Z4 3,0. Vilken ska du välja?
Att ta ut en bil värd flera miljoner euro på bana får det att kittla i fingertopparna. Särskilt när det handlar om en vältränad racerbil som renoverats till nyskick.
Vår doktor i Turin har grävt ner sig i den amerikanska V8-traditionen och förklarar hur allting hänger ihop från den första sidventilaren till muskelårens värstingar.
Resan dit har varit lång och kantad av tragedier. Äntligen fick Önos, landet billigaste Miata, prova sina vingar i skarpt läge. Resultatet? Vi kom i alla fall inte sist!
Ken Miles hade tagit hem både 24-timmars på Daytona och 12-timmars på Sebring. Allt som återstod var guldbucklan från Le Mans. Men Ford ville annat.
Opel GT var snygg, snabb och prisvärd. En ren nöjesbil som om den hade varit lite mer praktisk kanske hade överlevt längre för efter bara tre år tog det roliga slut.