Bild
Nästa artikelDucati, Kawasaki, Ferrari och Porsche!
Publicerad 7 december 2007
AUTOMOBIL 1.08 * NU I BUTIK!
Automobil bytte hjul med systertidningen Bike under en vecka. Läs reportagen i båda tidningarna!
Automobils chefredaktör och Bikes redaktionschef - två passionerade bil- och motorcykelkillar.
Men hur långt är egentligen avståndet mellan bil och hoj? Klarar sig en ringrostig bilist på två av de mest extra bågar som finns på marknaden?
Och vilka känslor kommer i svall när en kille som är bortskämd med mindre än två kg per hästkraft hamnar i högoktaniga sportbilar?
Eric Lund gjorde sitt bästa för att bemästra Ducati 1098 S och Kawasaki ZZR 1400.
Niklas Carle smakade på livet i Ferrari F430 F1 och Porsche 997 Turbo Cabriolet.
Eric Lunds reportage hittar du i Automobil 1.08 som utkommer 18 december.
Niklas Carles reportage publiceras i Bike 2.08 som utkommer 8 januari.
Är du redan nu sugen på att läsa om de häftigaste bågarna år 2008 rekommenderar vi BIKE-KATALOGEN som finns i butik nu.
Sedan körningarna ägde rum i höstas har dessutom både Ducati och Kawasaki hunnit uppdatera sina maskiner - bläddra i bildspelet här ovan och läs om knarrarna här!
TRICOLORE UR HISTORIEN
Bland "ducatister" omtalas 750 F1 från 1985 med särskild ömhet. En hoj som tycktes plockad direkt från tävlingsbanan. Trots att den bara hade 65 hästkrafter.
Men hur långt är egentligen avståndet mellan bil och hoj? Klarar sig en ringrostig bilist på två av de mest extra bågar som finns på marknaden?
Och vilka känslor kommer i svall när en kille som är bortskämd med mindre än två kg per hästkraft hamnar i högoktaniga sportbilar?
Eric Lund gjorde sitt bästa för att bemästra Ducati 1098 S och Kawasaki ZZR 1400.
Niklas Carle smakade på livet i Ferrari F430 F1 och Porsche 997 Turbo Cabriolet.
Eric Lunds reportage hittar du i Automobil 1.08 som utkommer 18 december.
Niklas Carles reportage publiceras i Bike 2.08 som utkommer 8 januari.
Är du redan nu sugen på att läsa om de häftigaste bågarna år 2008 rekommenderar vi BIKE-KATALOGEN som finns i butik nu.
Sedan körningarna ägde rum i höstas har dessutom både Ducati och Kawasaki hunnit uppdatera sina maskiner - bläddra i bildspelet här ovan och läs om knarrarna här!